Mormors bedste

foto 1-1

Disse er min mormors basissmåkager, og min yndlings af alle dem hun laver. I virkeligheden er det bare en mørdej med sukker drysset på, men det skal man ikke kimse af.
Mormors bedste:
Lav en halv portion mørdej

Pynt: Æggehvide og sukker (evt. perlesukker)

Tril stænger af dejen, som er ca. 30 cm. lange. Mas dem flade til en brede på 3-4 cm. med en kagerulle eller din håndryg. Drys med sukker, som du klistrer fast med lidt æggehvide eller lidt vand. Bag dem ved 175 grader i omkring 10 minutter. Skær dem ud i passende bidder med det samme du har taget dem ud af ovnen. Lad dem køle af.

Hvis nu jeg var i det humør havde jeg måske tilsat lidt citron- eller appelsinskal til dejen. Eller chokoladestykker eller nogen nødder ovenpå. Men jeg kan nu meget godt lide dem som de er.

Skriv et svar

