Masser sol og en nutellabrownie

… og den var god. Og snasket. Som alle andre, næsten da, nyder jeg solen en masse. Jeg fandt det her billede af det sted, hvor jeg plukkede hyldeblomsterne. Der var fint og stille.

foto-1

Det der er blevet fremtryllet i køkkenet har ikke været særlig klassisk. Jeg havde hang til ostekage, så jeg har lavet denne her  fra Sarahs kager med kanel/mandelbunde og hyldeblomstshint i ostecremen. Brugte den hyldeblomstssaft, som jeg lavede for nogen dage siden, og den lokale købmand havde ingen mascarpone, men friskost (ikke light til ostekage!) fungerede fint. Eneste aber-dabei: Man skal aldrig glemme at smøre sin form 😉 Det blev en rodekage, men den smagte fantastisk.

Ellers har jeg lavet cookies et par gange (bl.a. med en smør vers. margarine-test, hvor margarine vist vandt i smagstesten) og i går blev det til en Nutellabrownie. En rigtig amerikaner, som var meganem at lave. Alt skulle bare blandes sammen (sådan da). Kagen blev svampet indeni og godt sød i smagen, så jeg skar den ud i små bidder a la 4-5 x 4-5 cm.Og så brugte jeg en wannabe-nutella, for det var hvad der var. Og dryssede med sigtet flormelis. Og jeg glemte billeder. Men så er det godt at inspirationen lignede mit resultat. Ergo: Den her ligner min.

Nutellabrownie:

320 g nutella
150 g brun farin
115 g sukker
225 g mel
115 g margarine
3 æg
1 tsk vanillesukker
1/2 tsk natron

Smelt margarinen, tilsæt nutella og rør det sammen til en ensartet masse. Hæld massen over i en skål, hvor du har afvejet sukkeret og rør sammen. Tilsæt vanille, natron og mel. Derefter 1 æg ad gangen. Hæld dejen i en bradepande (den jeg brugte var nok 20×30 cm) beklædt med bagepapir og bag ved 175 grader i ca. 35 minutter. Jeg brugte varmluft.
Lad dejen hvile lidt i formen. Tag den ud (bare hiv i bagepapiret) og lad køle helt af på en rist. Et voilá.

(Måske ville jeg have smidt nogen hakkede nødder i, hvis ikke dem der spiste ikke brød sig om den slags)

One response to “Masser sol og en nutellabrownie

  1. Pingback: Hyldebærsaft | Värsgo·

Skriv et svar

