Citronfromage

DSC02143

Er der noget mere klassisk mormor? Spørg selv Price-brødrene hæh. Om ikke andet er jeg ikke til deres version af citronfromagen, for de siger den wobler (det kunne man også se den gjorde), og det synes jeg ikke den skal gøre. Ikke så meget i hvert fald! Derfor lavede jeg min egen, men ikke fordi jeg skulle lave mormormad, men fordi jeg fik veninder på besøg og det skulle fejres. Med brownie med lakridsfromage … og citronfromage. (I øvrigt nok ikke en blanding jeg gentager. I så fald maks med to af tingene).

Ergo blev det sådan her:

Citronfromage:

2 blade husblas
2 past. æg (eller hvis du er modig – 2 små alm.)70 g sukker
reven skal af 2 citroner
1/2 dl. citronsaft
125 g fløde, pisket til let skum

Læg husblasen i vand. Pisk æg og sukker lææænge. Det skal være tykt, lyst og sejt. Smelt husblasen (jeg giver 10 sek i mikroovnen i en kop). Bland citronsaft og revet skal i husblasen. Pisk konstant i æggemassen mens du hælder husblasblandingen i i en tynd stråle. Til sidst vender du forsigtigt flødeskummen i med en dejskraber. Hæld fromagen på en pæn skål og sæt på køl nogen timer indtil servering.

(… og ja, der var vist noget med nogen billeder, som smuttede)

One response to “Citronfromage

  1. Pingback: Klassiske brownies | Värsgo·

Skriv et svar

