Chokoladekageorgie

DSC02205

Jeg har haft en veninde på besøg. Det blev grimt. Eller kvalmende sødt om man vil. Hun er nemlig en kageelsker, præcis som jeg. Og hun fik mig til at forberede to (!) kager til to (!) mennesker (altså hun bad ikke om det. men jeg lavede to til hende). Vi spiste selvfølgelig ikke engang halvdelen, men pyt nu med det. Vi betragter vores indsats som god alligevel, for vi ofrede vores frokost for kagen. Resterne? De kommer foreløbig hendes mand til gode. Den anden halvdel venter på gæster her ved mig 😉

Altså lavede jeg to kager: Chokolademousse med karamel på kiksebund og en Hummingbird-klassiker, som findes mange mange steder i blogland: Cheesecakebrownie med hindbærflødeskum. Den sidste var endda ifølge min veninde “verdens bedste kage” haha. Jeg kunne nu bedre lide kiksekagen (for det var sådan den smagte, den første altså).

DSC02204

DSC02201

Fordi alle billederne fylder, deler jeg opskrifterne op i to indlæg, som jeg tænker kommer lørdag og søndag. Foreløbig billeder fra min venindes lille photoshoot. Nok første gang jeg nogensinde lægger så mange billeder op af det samme motiv haha 😀 Der var bare så mange fiiiine.

DSC02191 DSC02193 DSC02199  DSC02202

3 responses to “Chokoladekageorgie

  1. Det var LÆKKERT! 😀 Tak for kage – både fra mig og manden (Han var i øvrigt også mest til den moderne kiksekage) 😉

    Og godt du kunne lide billederne 😉

  2. Pingback: Cheesecakebrownie med hindbærskum | Värsgo·

  3. Pingback: Orgier er så undervurderede! | Nipserens Blog·

Skriv et svar

