Cheesecakebrownie med hindbærskum

DSC02201

En uundgåelig klassiker fra Hummingbird Bakery. Tror jeg nok. Jeg havde egentlig ikke hørt om den før (igen) hende her fortalte om den efter en polterabend hun var til. Den var altså i restance, og når hun kom på besøg og jeg også vidste at hun ville bryde sig om den, skulle vi have den. Altså… sammen med en anden kage. Ahøm.

Den er faktisk nem at lave. Jeg lavede kagen dagen før og kogte mine frosne hindbær dagen før. Da frk. nipser kom skulle jeg kun piske skum. Brugte anledningen til at forsøge mig med sprøjteposen, for det er jeg altså ikke god til. Men det vil jeg være!

Kagen var fin. Meget konfektagtig. Og meget for meget, haha. Helt vildt nem at lave. Jeg halverede opskriften og brugte min bagering (igen). Skal du have til en bradepande eller en springform, så gang med to. Men jeg stemmer altså for at alle ser at få sig sådan en bagering.

Cheesecakebrownie med hindbærskum:

Chokoladekage:
100 g mørk chokolade
100 g smør
130 g flormelis
1,5 æg (eller ét stort)
60 g mel

Ostemasse:
200 g flødeost (jeg brugte philadelphia)
75 g flormelis
1 tsk vanillesukker
1 æg

Hindbærflødeskum:
1 håndfuld frosne hindbær (ca. 1,5 dl)
3 spsk sukker
2 dl fløde
20 g flormelis

collage1

collage2

collage3

Start med chokoladekagen. Hak chokoladen og smelt den. Jeg brugte mikroovnen. Rør flormelis og sukker godt. Tilsæt æg og rør godt. Tilsæt mel. Rør. Endelig: Tilsæt chokolade. Sæt til side.

Rør ostemassen: Rør først flormelis, vanille og osten sammen. Tilsidst ægget til en jævn masse.

Hæld chokoladedejen op i formen og fordel jævnt. Fordel ostemassen ovenpå. Bag i ovnen i 30-40 min ved 175 grader. Jeg brugte varmluft. Køl kagen af.

Kog hindbær sammen med sukker på lavt blus under låg i 10 min. Køl af inden brug.

Inden kagen serveres piskes fløden til skum. Rør forsigtigt hindbær i. Undgå at komme saften i. Rør flormelis i. Kom ovenpå den kolde kage. Eller forsøg dig med en spøjtepose. Velbekomme.

collage

collage4

collage6

DSC02188

One response to “Cheesecakebrownie med hindbærskum

Skriv et svar

