3-retters no. 1

foto

Når jeg skal have gæster, får de altid dessert, og jeg har som regel heller ingen problemer med at finde på den del af maden. Til gengæld kan for- og hovedret godt drille mig. Og jeg kan vel ikke være den eneste der har det sådan? Derfor – til lidt inspiration – finder I her links til opskrifterne, som jeg brugte for at kreere de 3 retter mad, som jeg serverede for min mutti i går aftes.

Det var hendes mors-dags-gave. Og ja, det er et halvt år siden, men det var ikke mig, som havde opgaven med at finde dato 😉 Det gode ved den sene gaveindløsning er til gengæld, at jeg fik chancen for bl.a. at bruge svampe i madlavingen, for de er lige kommet i sæson. Uhm! Ellers stræbte jeg efter at bruge nogen af de ting, som min mor, i kraft af hendes værtinde-gen, er afskåret fra at bruge, når hun serverer mad for den øvrige (lidt kræsne) familie. Det talte bl.a. gorgonzola, svampe, chili, rodfrugter, koriander og rosenkål.

Forret: Ravioli med svampefyld dertil gorgonzolasauce – fra Valdemarsro

Hovedret: Spicy Cajun-svinemørbrad, majs og rosenkål – fra Price inviterer. Dertil en improviseret rodfrugtemos på persillerødder, pastinak og knoldselleri.

Dessert: Lakrids- og skovbærtærte – fra Copenhagen Cakes.  Med skovbær i stedet for solbær. Og lakridsmarengs til.

Jeg tog ikke rigtig billeder. Kun det ene ovenfor. Da jeg tog det kom det nemlig med det samme “du må ikke tage billeder, så mister du appetitten. har jeg læst”. Hermed videregivet information. Brug det som slanke- eller huskepåtip.

One response to “3-retters no. 1

  1. Pingback: Småbitte hindbærsnitter | Värsgo·

Skriv et svar

