Scones

20131220-122858.jpg

Det der med blogindlæg som ikke handler om jul få dage før juleaften er da noget, ikk :). I morges var en af de morgener hvor køkkenet var gabende tomt. I hvert fald for noget jeg havde lyst til, så selvom jeg hader det ventede jeg med at spise til jeg havde handlet ind. Så var der nemlig klar så jeg kunne lave scones. Med en klat flødeskum på. Flødeskummens kalorier forbrændte jeg forud ved at piske den i hånden. Av min arm.

Jeg fik 13 små scones ud af min portion, men det gør man som man synes – men med flødeskum mætter de hurtigt.

Scones:

180 g mel
30 g sukker
2 tsk bagepulver
1 knsp salt
70 g smeltet smør
1 1/4 dl mælk

Tænd ovnen på 180 grader. Bland alt i en skål og rør. Saml evt. med hånden. Rul dejen ud og udstik i passende stykker. Læg dem på en bageplade og bag 14-16 minutter. De er bedst at spise lune lige efter de er bagt. En rister kan også gøre dem fine igen i en snæver vending.

20131220-122845.jpg

20131220-122851.jpg

Skriv et svar

