The Cronut

20140217-211142.jpg

Nu har jeg lavet cronuts. De der über-hypede-hybridboller, som er en blanding af en donut og en crossaint. Altså i min verden er de indbegrebet af alt amerikansk – overdrev. Jeg laver dem ikke igen. Men nu har jeg prøvet. Jeg havde alt i mit køkken, og det var sjovt, men smagen var ærlig talt for vammel haha.

Jeg gik efter denne hersens opskrift. Jeg brugte margarine, pulvercreme (gisp!) og alt for lidt olie. Altsammen bevidst, for det var altså kun et forsøg, så jeg brugte hvad jeg havde.

I hvert fald et par erfaringer:

– De skal skal skal have hul i midten

– De skal ikke være überhøje, men tilgengæld have stor diameter.

– En spids sprøjtetyle og en lind creme er et must, ellers kan du ikke sprøjte cremen ind i kagen.

– De skal koges længere end man tror. Et par af mine blev ikke bagt ordentligt indeni.

– Sørg nu for at rulle dejen forsigtigt ud. Ellers er der smør/margarine ud over hele bordet. (Det vidste jeg godt i forvejen. Jeg var bare utålmodig, hæh)

– og lidt uden for nummer: Man kan kan godt røre pulvercreme op i creme fraiche og lidt vand  (når man ikke har noget mælk) uden det gør så meget.

Skriv et svar

